Mit jelent önmagunkat megtagadni?

Imádság
(Charles de Foucauld)
Elmélkedés az Evangéliumon

Ó Uram, a te tanítványodnak lenni annyit jelent, hogy egészen a tiéd lenni, teljesen hozzád tartozni, veled tökéletesen egyesülve, egyetlen valóságot alkotni veled, meghalni magunknak és hagyni, hogy te élj mibennünk: ez jelenti a veled való tökéletes egyesülést. Ó, én Istenem, mennyire kell óhajtanom, hogy a te tanítványod legyek: ez a legnagyobb dicsőség, amit megszerezhetek neked: «Az Isten dicsősége az, hogy tanítványaimmá legyetek, és gyümölcsöt hozzatok» és ez az én nagy javamra is válik.

Ó Uram, segíts nekem megtenni azt, ami ehhez szükséges! Mit jelent önmagunkat megtagadni, hogy téged kövesünk? Jelenti önmagunkat megtagadni, távol lenni önmagunktól, nem foglalkozni önmagunkkal többet, mintha nem léteznénk, és akkor nincs többé sem érdek, sem számítás, sem ízlés, sem akarat, sem más: megszűnik az ember létezni. Akkor nem foglalkozunk önmagunkkal, akkor teljesen elfelejtjük magunkat. De Uram, ha nem keresem többé az én javamat, akkor egyáltalán semmit sem fogok keresni? Ez a kiüresedett szív, ez az elme ilyen üresek maradnak? Nem bizony, még egy pillanatig sem! Ha kiüresítem magam, azért lesz, hogy veled töltekezzem, Istenem; ha önmagamat
elfelejtem, azért teszem, hogy ne gondoljak másra, csak Terád, Istenem!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

2019. 07. 03., szerda: Most fény derül a modernizmus szerzőire!: Annaliese Michel ördögűzése során elmondott dolgok egyenesen a démonoktól

Lelkiségi mozgalmak, amelyek rombolják az Egyházat

Ripperger atya: Hogyan áll most a gonosz helyzete?