2019. 05. 24., péntek: Miért hordjunk a misén kendőt?


Azt hiszem teljesen homály fedi azt, hogy miért is hordtak a 60-as, 70- es évekig kendőt a misén a nők és a kislányok. Bevallom, én sem mindig tudtam. Egy ódivatú dolognak tartottam, ha nagy néha ilyet láttam a misén, úgy gondoltam, hogy egy apácát látok vagy valakit, aki nagyon el van merülve a Jézussal való kapcsolatában, egy szentet. Egyáltalán nem tartottam magam méltónak ahhoz, hogy viseljem és arra sem vágytam, hogy miatta megbámuljanak vagy szentnek, éppenséggel szenteskedőnek gondoljanak.

Óriásit változott a véleményem, amikor megtudtam az igazságot. Amiket én gondoltam, azok nem is úgy voltak. Azokat az ördög súgta a fülembe és most már az is világos, hogy ő nagyon nem akarja, hogy mi, nők jól éljük meg az identitásunkat. Ő nem akar hús- vér férfit és igazi, nőies nőt sem. Megértettem, hogy Isten hív arra, hogy éljem meg a nőiességemet ilyen külső megnyilvánulási formák segítségével (is). Segít jobban megélni a nőiességünket, a hivatásunkat a szoknya és a kendő viselése. Annak kell hordania nadrágot, aki dolgozik. Én itthon vagyok, nő vagyok, anya és feleség, ezért ezt kifelé is jó, ha megmutatom. Erre hív Isten mostanság. Szerintem sokakat erre hívna még, ha meghallanák.


A nők és a férfiak egyenlőek, a méltóságuk megegyezik, de különböző az életfeladatuk Isten terve szerint.
A kendő, fátyol azt szimbolizálja, hogy a férjnek alárendelt a feleség. 
Mennyire rosszul értelmezik ezt ma!
Alárendelt azt jelenti ma, hogy valaki, akit elnyomnak.

 Isten szerint mást jelent!
  

A férj az, aki a családfő, aki feláldozza életét a családjáért.
A férj, akinek a legfontosabb a családjának a lelki-, fizikai-, anyagi jóléte. 
A férj, aki nem húzza ki magát a felelősség alól. Mondjuk nem küldi a feleségét abortuszra, hanem túlórában is képes akár dolgozni azért, hogy tisztességesen felneveljék a gyerekeiket a feleségével.
A férj, aki tiszteli a feleségét és hűséges hozzá. 


Nem bűn, ha valaki nem visel kendőt, de csorba esik az engedelmességet tekintve, a vallási fegyelem lanyhul ezáltal.

A korai egyház szokásaihoz vezethető vissza a nők kendő viselése, ami egészen a 60-as évekig jelen volt a Katolikus Egyházban. 

Ami az Egyházban van bűn, az hat a társadalomra -ez mindig így volt-, mert a kegyelem kiáramlásának a helye az Egyház. Ha tele van bűnös tagokkal, az a társadalom erkölcsére is hat. A feminista mozgalmak terjedésekor kezdték hanyagolni a nők a kendő viselését, ezzel is tudatalatt vagy szándékosan hangsúlyozva az igényüket arra vonatkozóan, hogy egyenjogúságot harcoljanak ki maguknak. Pedig Isten szemében egyenlőek vagyunk, csak éppen más feladattal bírunk. Az nem kevesebb, aki gondoskodik a családjáról. Isten szemében biztosan nem.


Milyen üzenetet hordoz a kendő viselése?:
1. Még egyszer: Egyenlőek vagyunk Isten előtt, férfiak és nők, de más- más életfeladatra hív minket. (A nők szülnek gyerekeket csak. Ezt egyszerű belátni és nem kell mögé semmiféle nők elnyomását célzó dolgot látni, mert pont a nőiségünk megélésében segít maga a szerény kiegészítők viselése is.)
2. Alázatot, engedelmességet szimbolizál. Mind Krisztus felé, mind a férjeink felé.
3. Az oltáron minden, ami szent le van takarva oltárkendőkkel, jelezve a különlegességüket. Isten szemében minden nő különleges -és gyönyörűnek lát minket-, hiszen a testünkben fejlődik ki az új élet, folytatódik a teremtés.
Az oltárkendők jelképezik azt is, hogy (Jézus halálakor szétszakadt a szentségtartó előtti függöny) megnyíltak a menny kapui előttünk, az Ő kereszthalála által.
4. Elköteleződést jelképez az erények (alázatosság, szerénység, engedelmesség, hivatás) felé. 

Mindannyiunkat arra hív Isten, hogy éljük meg a hitünket külső megnyilvánulási formák segítségével is.

 
,,Megdicsérlek titeket, mivel emlékeztek mindenre, s rendelkezéseim szerint jártok el, úgy, ahogy meghagytam nektek. Szeretném azonban, ha megértenétek, hogy a férfi feje Krisztus, az asszony feje a férfi, Krisztus feje pedig az Isten. Minden férfi, aki fedett fővel imádkozik vagy prófétál, szégyent hoz fejére. S minden asszony, aki födetlen fővel imádkozik vagy prófétál, szintén szégyent hoz fejére. Éppen olyan, mintha megnyírták volna. Ha pedig az asszony nem akarja fejét befödni, vágassa le a haját. De ha megszégyenítő az asszonyra, hogy a haját levágassa vagy kopaszra nyiratkozzék, födje be a fejét. A férfi nem köteles a fejét befödni, mert Isten képmása és dicsősége, az asszony ellenben a férfi dísze. Nem a férfi lett ugyanis az asszonyból, hanem az asszony a férfiből. S nem a férfit teremtette Isten az asszonyért, hanem az asszonyt a férfiért. Ezért viselje az asszony annak jelét, hogy hatalom alatt áll, az angyalokra való tekintettel. Igaz ugyan, hogy az Úrban sem férfi nincs asszony nélkül, sem asszony nincs férfi nélkül, mert bár az asszony a férfiből lett, a férfit az asszony szüli, így végül is minden Istentől van. Ítéljétek meg magatok, illik-e az asszonynak födetlen fővel imádkoznia Istenhez? Nem tanít-e maga a természet arra titeket, hogy ha a férfi hosszú hajat növeszt, szégyenére válik? Ha viszont az asszony növeszti meg a haját, díszére van, mert haját fátyol gyanánt kapta. Ha meg valaki tovább akarna vitatkozni, hát nekünk ez nem szokásunk, sem Isten egyházának.,,
(1Kor 11, 1:16)


 Ajánlom:

Traditional Catholic Femininity: 10 Reasons To Wear The Veil

Concealed by a Veil, Meaning Revealed

 Why Women Wear Chapel Veils – And Should You Too?


 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

2018. 11. 25., vasárnap: Lelki küzdelem fokozatai, Chad Ripperger atya nyomán

2020. december 25.., péntek: Chad Ripperger atyától a házasságról. Különösen feministáknak nevelt lányoknak, feleségeknek ajánlom szeretettel.

2020. november 2., hétfő: Egyre nagyobb házak, egyre kisebb családok