2021. július 7., szerda: Első meditáció Assziszi Szent Ferenc nyomán- A teremtésünk

https://sensusfidelium.us/meditations/st-francis-de-sales/meditations-of-st-francis-de-sales/first-meditation-our-creation/

Első meditáció- A teremtésünk

Helyezd magad Isten jelenlétébe és kérd Őt, hogy inspiráljon téged.

Szemlélődés:
1. Elmélkedj azon, hogy egy néhány éve még egyáltalán nem voltál a világon. Oh, lelkem hol voltam akkor? A világ nagyon régóta létezett, és én még csak nem is tudtam róla. 

2. Isten a semmiből teremtett téged, tisztán alkotott meg, az Ő jóságából, nem volt rád szüksége.

3. Elmélkedj azon, hogy Isten milyen természetet adott neked, a legmagasabb rendű élőlény vagy a látható világban, képes vagy az örök életre és a teljes egységre Istennel. 

Lelki cselekedet és határozat
1. Mutass mélységes alázatot Isten előtt, mond a Zsoltárral: 
"Lám, néhány arasznyira szabtad napjaimat, színed előtt életem a semmihez hasonlít. Minden ember olyan, mint a fuvallat,
az ember elenyészik, mint az árnyék. Olyan a vagyona is, amit gyűjtött, mint a fuvallat, s nem tudja, ki örökli majd.”
Most tehát mit várhatok, Uram? Reményem egyedül benned van."
(Zsoltárok 39,6-8)

2. Adj hálát Istennek. Hatalmas és jóságos Teremtőm, nagyon sokkal tartozom Neked, aki engem a semmiből teremtettél a kegyelmed által és tettél azzá, aki vagyok. Hogyan lehetséges, hogy áldjam a neved és hogyan hálálhatnám meg a felbecsülhetetlen jóságodat? 

3. Alázd meg magad. Jajj, Uram ahelyett, hogy egyesíteném magamat Veled a szeretet cselekedetei által, a szüntelen vágyaim lázadóvá tesznek és elszakítanak Tőled, a bűnöket előnyben részesítem, hálátlan vagyok, mintha nem az Uram és Teremtőm lennél.

4. Vesd meg magad Isten előtt. 
"Tudjátok meg, Isten az Úr! Ő alkotott minket, az övéi vagyunk. Az ő népe vagyunk, és nyáj a legelőjén."
(Zsoltárok 100, 3)

5. Mostantól nem magasztalom fel önmagamat, magamtól semmi sem vagyok. 
Miben akarok megdicsőülni, mi vagyok én,  por és hamu, még kevesebb annál! Ugyan mire kellene büszke legyek?

6. Annak érdekében, hogy alázatos legyek, meg fogok tenni mindent, hogy elérjem az alázat állapotát és megváltoztassam az életem. Követni fogom a Szabadítót, hálás leszek a természetemért, amit kaptam, az Ő akarata szerint, engedelmesen, a lelki vezetőm iránymutatásait követve.

Következtetés
1. Hálaadás.
"Áldjad, lelkem, az Urat, és egész bensőm dicsérje szent nevét!"
(Zsoltárok 103, 1)
Az Ő jósága által felemelt engem, a semmiből életre hívott, és az Ő kegyelme által teremtett. 

2. Felajánlás.
Istenem, teljes szívemből Neked szentelem magamat.

3. Petíció.
Erősíts meg engem, ó Istenem, ezekben a vágyakban és elhatározásokban. Ó, Boldog Szűz Mária, ajánld őket a Fiad irgalmába.

Miatyánk, Üdvözlégy, Dicsőség

Imádságod befejeződött, gondolj vissza a következtetéseidre, és gyűjtsd őket össze egy csokorba, hogy egész nap veled lehessenek.

           

Ripperger atya azt mondja, ott kezdődik a lelki élet, amikor nem követünk el bűnöket, bocsánatosakat sem! Volt egy megszállott páciense, aki 7 hónapon keresztül nem követett el bocsánatos bűnöket sem! Megtanult küzdeni a spirituális harcban. 
Ezeket kellene még tegyük: Napi 40 percet meditálnunk kellene. Követjük a lelki vezetőnk tanácsait. Imádkozunk, elfogadjuk a keresztünket és hajlandóak vagyunk szenvedni, ha Isten arra hív minket (a megszentelődésünk része lehet, illetve kegyelmeket nyerhetünk általa és a megszentelő kegyelem állapota magasabb szintűvé válik az életünkben).


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

2019. 07. 03., szerda: Most fény derül a modernizmus szerzőire!: Annaliese Michel ördögűzése során elmondott dolgok egyenesen a démonoktól

Lelkiségi mozgalmak, amelyek rombolják az Egyházat

Ripperger atya: Hogyan áll most a gonosz helyzete?