Az öröm és kiválóság az anyaságban
Ismét Ripperger atyától hozok egy szívmelengető prédikációt:
https://youtu.be/H4y6oxgfizY
Éva egyik bűne az volt, hogy manipulálta Ádámot, nem volt engedelmes, nem rendelődött alá. Ezt tudjuk.
A nők üdvössége nem a karrieren keresztül történik, hanem a gyerekek világra hozatala által.
Egy anya meg tud törni vagy meg tud változtatni egy egész generációt (nemzetet) azáltal, ahogy nevel egyetlen egy gyermeket.
Kétféle nő van. Az egyik otthon van, ellátja a családját, gondoskodik róluk (van olyan, aki nem is gondoskodik), de boldogtalan, elégedetlen,hiányérzete van. Itt valamiféle rendetlen ragaszkodás, kötődés van teremtett dolgok felé.
A másik típusú nő szereti a hivatását, örömmel gondoskodik a családjáról és egy mélyből feltörő béke itatja át őt. Azokon is ezt látjuk, akik döntöttek a hivatásuk mellett, a természettörvény szerint élnek és megelégedettek, békések és tele vannak örömmel.
Az anyaság és a házasság sok szenvedéssel is jár, de ha jól szenved egy nő, érdemszerzően, akkor nem a nehézségekre összpontosít, hanem arra hogy megadja mindazt a jót a férjének és a gyermekeinek, amit csak tud.
"Asszonyok, ha nem tudjátok élvezni az anyaságot és a házasságot akkor van valami kötődésetek, ami nem engedi, hogy örömöt leljetek a hivatásotokban." -mondja az atya.
Szóval, ha boldogtalan vagy, az azért van, mert nem tudott jól fogadni a nehézségeket, a keresztet, nem tud így érdemszerzővé válni az életedben a családdal járó feladatok és a róluk való gondoskodás. Ez azt is jelenti, hogy nem tudsz ahhoz a jóhoz kapcsolódni, ami a házas hivatáshoz és az anyasághoz tartozik.
"Az anyaság és a házas hivatás messzemenőleg értékesebb és nemesebb, mint egy irodában papírtömböket tologatni és karriert építeni." - mondja Ripperger atya.
A nők üdvössége nem a karrieren keresztül történik, hanem a gyerekek világra hozatala által.
Egy anya meg tud törni vagy meg tud változtatni egy egész generációt (nemzetet) azáltal, ahogy nevel egyetlen egy gyermeket.
Kétféle nő van. Az egyik otthon van, ellátja a családját, gondoskodik róluk (van olyan, aki nem is gondoskodik), de boldogtalan, elégedetlen,hiányérzete van. Itt valamiféle rendetlen ragaszkodás, kötődés van teremtett dolgok felé.
A másik típusú nő szereti a hivatását, örömmel gondoskodik a családjáról és egy mélyből feltörő béke itatja át őt. Azokon is ezt látjuk, akik döntöttek a hivatásuk mellett, a természettörvény szerint élnek és megelégedettek, békések és tele vannak örömmel.
Az anyaság és a házasság sok szenvedéssel is jár, de ha jól szenved egy nő, érdemszerzően, akkor nem a nehézségekre összpontosít, hanem arra hogy megadja mindazt a jót a férjének és a gyermekeinek, amit csak tud.
"Asszonyok, ha nem tudjátok élvezni az anyaságot és a házasságot akkor van valami kötődésetek, ami nem engedi, hogy örömöt leljetek a hivatásotokban." -mondja az atya.
Szóval, ha boldogtalan vagy, az azért van, mert nem tudott jól fogadni a nehézségeket, a keresztet, nem tud így érdemszerzővé válni az életedben a családdal járó feladatok és a róluk való gondoskodás. Ez azt is jelenti, hogy nem tudsz ahhoz a jóhoz kapcsolódni, ami a házas hivatáshoz és az anyasághoz tartozik.
"Az anyaság és a házas hivatás messzemenőleg értékesebb és nemesebb, mint egy irodában papírtömböket tologatni és karriert építeni." - mondja Ripperger atya.
Egy gyereket jó gondolkodásra nevelni felbecsülhetetlen ertékű a jövő generációt tekintve.
Az a nő, akit boldogsággal tölt el a nőies hivatás megélése, az látszik, mert túláradó az öröme. Ez abból fakad, hogy elfogadja a szenvedést, hogy képes jól elviselni a fájdalmat, azért hogy általa érje el a JÓT Istenért.
Szükséges, hogy akarja, hajlandó legyen a szenvedésre.
Nagyon látszik a haldoklókon, hogy hogyan szenved, jól, kegyelem mellett, vagy rosszul, érdemtelenül.
Képtelenek vagyunk jól szenvedni kegyelem nélkül!
Amikor valaki jól szenved, az egy jele az eleve elrendelésnek. A szenvedés előtt döntünk, mellette vagy ellene. Ez egy folyamat, amikor állandóan a jót választjuk, akkor ezzel a hűségünket mutatjuk meg a kegyelem mellett.
Amikor ilyet látunk, becsüljük, tiszteljük az illetőt. A folyamatos öröm, ami árad belőle egy jele az előre elrendelésnek ( http://lexikon.katolikus.hu/E/el%C5%91re%20rendel%C3%A9s.html ), hiszen a mennyben is mindenki boldog, kicsattan az örömtől. Ez a cél, a legerényesebbek ilyenek.
A szülők folyamatos jó cselekedetei hatnak a gyerekekre, tiszteletet érdemelnek ki náluk, amely visszahat a szüleikre.
Ez az útja annak, hogy egy nő hogyan üdvözülhet.:
Ha elfogadja az anyai hivatását, életek hoz a világra, örömmel szolgál, érdemszerzően képes szenvedni.
A kereszt mindig érdemszerző lehetőséget rejt magában.
Azok közül, akiket látott az atya a múltban, sokan szentségekkel ellátva haltak meg. Nem voltak mind tökéletesek, de elfogadták az anyaságot, jó katolikus életet éltek, nem manipulálták a férjüket, jó halállal fejezték be a földi életüket.
Amit Isten ad az ilyen lelkeknek, amiért hűségesek voltak, az az irgalma és a boldogító látomás.
Legyünk példák a mai kultúrában. Ma rengeteg a feminista nő, akik képtelenek az örömre. Akik nem tudják elfogadni a nőiséget.
A hivatásunk adta öröm előíze a mennynek, ami a földi életünk végső célja. A mennybe csak a szeretetünket, a hűségünket tudjuk vinni.
Az ilyen anyákra mindig tisztelettel emlékeznek és imádkoznak értük.
Legyünk mi is ilyenek!
* * *
Hogy mi a boldogító látomás?
A kereszt mindig érdemszerző lehetőséget rejt magában.
Azok közül, akiket látott az atya a múltban, sokan szentségekkel ellátva haltak meg. Nem voltak mind tökéletesek, de elfogadták az anyaságot, jó katolikus életet éltek, nem manipulálták a férjüket, jó halállal fejezték be a földi életüket.
Amit Isten ad az ilyen lelkeknek, amiért hűségesek voltak, az az irgalma és a boldogító látomás.
Legyünk példák a mai kultúrában. Ma rengeteg a feminista nő, akik képtelenek az örömre. Akik nem tudják elfogadni a nőiséget.
A hivatásunk adta öröm előíze a mennynek, ami a földi életünk végső célja. A mennybe csak a szeretetünket, a hűségünket tudjuk vinni.
Az ilyen anyákra mindig tisztelettel emlékeznek és imádkoznak értük.
Legyünk mi is ilyenek!
* * *
Hogy mi a boldogító látomás?
Forrás: https://hu.frwiki.wiki/wiki/Vision_(religion)
Nyerő vagy intuitív látomás
A boldog látomást a Katolikus Egyház Katekizmusa olyan misztériumként mutatja be, amely túlmutat minden értelmes ábrázoláson és racionális megértésen. A „ boldogító látomás” kifejezés (a boldogító jelentése „az ember boldoggá teszi” ) a Máté evangéliumban található hegyi beszédből származik , amelyben Jézus megerősíti: „Boldogok a tiszta szívűek, mert meglátják Istent. "
A boldogító látomás Isten látomása.
Képként jelenik meg az evangéliumban (esküvői lakoma, királyi bor, mennyei Jeruzsálem ...), és Isten szeretete az emberek iránt, akik szemlélni tudják:
"Amit a szem nem látott, mit a fül nem hallotta, ami nem jutott fel az ember szívébe, mindazt, amit Isten készített azok számára, akik szeretik Őt ” (1Kor 2,9).
Ezt az Isten dicsőségében való szemlélődést hívja az egyház „boldogító látásnak”.
A gyönyörű látomást a Katolikus Egyház Katekizmusa szerint csak Isten akarata szerint éljük meg:
„Transzcendenciája miatt Isten csak akkor tekinthető olyannak, amilyen, amikor maga nyitja meg rejtélyét az ember azonnali szemlélődése előtt. Ezt a szemlélődést az egyház Isten dicsőségében való „boldogító látásnak" hívja.
A gyönyörű látomást azok az emberek kapják, akik különös kegyelemmel jutnak a mennyországhoz :
"látták és látják az intuitív látás isteni lényegét, és akár négyszemközt is, egyetlen teremtmény közvetítése nélkül".
A gyönyörű látomást a Katolikus Egyház Katekizmusa szerint csak Isten akarata szerint éljük meg:
„Transzcendenciája miatt Isten csak akkor tekinthető olyannak, amilyen, amikor maga nyitja meg rejtélyét az ember azonnali szemlélődése előtt. Ezt a szemlélődést az egyház Isten dicsőségében való „boldogító látásnak" hívja.
A gyönyörű látomást azok az emberek kapják, akik különös kegyelemmel jutnak a mennyországhoz :
"látták és látják az intuitív látás isteni lényegét, és akár négyszemközt is, egyetlen teremtmény közvetítése nélkül".