Bátorság

Savannah Dudzik

A térdelő lány fehér ruhában? Az én vagyok. Nagyon sok vélemény, álláspont, vád kering az Ifjúsági Világ Találkozó körül, de el akartam mondani az enyémet elsőkézből, hiszen én ott voltam és tapasztaltam ennek a bizonyos helyzetnek a körülményeit. 

Tehát mi történt?

Szombaton este, az Ifjúsági Világ Találkozón dicsőítés volt a 'Campo de Grace'- nél. A barátaimmal éppen sétàltunk vissza erről a programról, amit megnéztünk, amikor szemet szúrt néhány hatalmas, szürke, asztalra helyezett doboz látványa.
Talán két vagy három ember imádkozott mellettük, őszintén megvallva, összezavarodtam.
Nem tudtam kihez imádkoznak, és a barátaim sem.
Odamentem egy hölgyhöz és ő azt mondta:
"Jézus, Jézus ott van."
(mutatva a szürke dobozokra)

Ebben a pillanatban dühös lettem:
Hogyan képesek ekkora tiszteletlenségre az Úrral szemben?
Mit gondolnak, mit tesznek - egy dobozba teszik őt, majdhogynem nulla tiszteletet mutatva iránta- az emberek elsétáltak mellette anélkül, hogy tudták volna, hogy Ő az! 

Ahogy sétáltunk vissza a kempink felé, elöntött a düh, de ezt a témát megvitattam a barátaimmal és eldöntöttem, hogy a céltalan mérgelődés helyett, tenni fogunk valamit.

Nem kifogásoltunk, nem tiltakoztunk, nem posztoltuk a közösségi csatornákon gyalázkodva (habár ennek lett volna itt az ideje, helye).
Nem pletykáltunk másoknak erről. 
Fogtuk a Rózsafüzéreinket, visszamentünk Jézushoz és elimádkoztuk a Rózsafüzért, felajánlva a Szentséges Szívet ért bűnök ellen, engesztelésül.
Ezt tettük.

Nagyon sok JÓ történt az Ifjúsági Világ Találkozón - meg fogok osztani egy másik bejegyzést a jó dolgokról, amik történtek a hétvégén. Úgy gondolom ezt fontos hozzáfűznöm, de az első az ima.

Miután imádkoztunk, láttuk a problémát:
Az én szerény véleményem az, hogy egy teljes mértékű tiszteletlenség volt így Szentségimádatra kihelyezni az Oltáriszentségben jelen lévő Jézust, hitvány dobozokban. 
Inkább ez egy óriási szégyen, amit rengeteg fiatal nem is tudott, hogy ott volt az Ő Jézusuk - aki eljött, szenvedett és meghalt értük- fejet kellett volna hajtaniuk és imádni Őt!

Amikor imádjuk - ami egy felfoghatatlan ajándék és kincs, amit a mi Urunktól kaptunk- Jézust, mindig Szentségtartóban kellene elhelyezni. 
Néhány pappal beszéltem ezügyben és mindannyian egyetértettek velem. 
Az egyik meg is állapította, higy a tizes miséken a Szent Péter tér ezernyi arany kelyhe van kiállítva, arra várva, hogy az Oltáriszentségben jelen lévő Jézust méltóképpen elhelyezzèk. 

Tény, hogy a katolikusok 70%- a nem hisz Jézus valóságos jelenlétében, ez még sajnálatosabbá teszi a történteket.
Hogyan kellene - nekünk, fiataloknak- abban hinnünk, hogy Jézus valóságosan jelen van az Oltáriszentségben, ha így kezelik Őt?

Nagyon szeretem a katolikus hitemet, szeretem az előljárókat, de szeretnék valamit hallani - Szeretném hallani az álláspintjukat:
Mondjátok el, püspökök, papok a fiataloknak, az egész világnak.
Miért így kellett elhelyezni Jézust?

Több, mint egy napot adtam a püspököknek, az Ifjúsági Világ Találkozó szervezőinek, és néhány püspök titkárának a válaszadásra. 
Egyetlen egy választ sem kaptam, így eldöntöttem, hogy nyilvánossá teszem.

Ha hallottál egy jó magyarázatot arra, ami történt, akkor osztd meg velem!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

2019. 07. 03., szerda: Most fény derül a modernizmus szerzőire!: Annaliese Michel ördögűzése során elmondott dolgok egyenesen a démonoktól

Lelkiségi mozgalmak, amelyek rombolják az Egyházat

Ripperger atya: Hogyan áll most a gonosz helyzete?